Dag 7 - 4 minnen jag aldrig glömmer

Alltså jag har väldigt bra minne, kommer ihåg typ allt. Har inte direkt några minnen som är starkare än andra men jag kan väl ta några av de äldsta både bra och dåliga.

1. Ett väldigt starkt minne är från när jag var sex år gammal och kom hem från en asgrym helg hos mina kusiner. Jag är väldigt arg för att jag var tvungen att åka hem, hade jättegärna stannat ännu en natt men det fick jag inte för mamma. Jag går in på mitt rum - fortfarande bitter. Mamma sätter sig på huk framför mig medans jag tjurar på sängen. Hon är gravallvarlig. Jag blir lite orolig vad är det som har hänt?! Får en fetingklump i magen och då yttrar mamma orden som jag var så rädd för att höra. "Farfar dog igår." I tio år kämpade han emot cancern men tillslut fanns ingen ork kvar. Usch vad jag grät! Kändes som det aldrig skulle gå över. Men tiden läker alla sår och jag är glad att jag hann lära känna farfar. Världens underbaraste man ♥

2. Ett annat starkt minne jag har är förra året typ den tyngsta kvällen jag vart med om. Slut med dåvarande pojkvännen och ah det tog jävligt hårt på mig. Timothy och Sofia kommer till mig och vi ligger alla tre i min säng och tittar på Hitta Nemo. Tror inte ens vi pratade men jag låg där i mitten och det kändes bra igen. Det kommer jag aldrig glömma så genomgo vän Tim är och genomfina syster Sofia, aah det betydde mycket för mig iallafall! ♥

3. Det här är väl inget minne direkt mer en period när jag var liten, eller hur jag var när jag var liten. Jag minns att jag sååå lätt fick dåligt samvete. Det får jag än idag, men inte riktigt lika lätt. Jag fick dåligt samvete för att jag visste inte om skulle ta vatten på tandborsten först innan tandkrämen, eller tvärtom. Pappa tog alltid vatten först sen tandkräm och mamma tvärtom. Jag kunde inte bestämma mig hur jag skulle göra för att inte såra någon av dem. (Detta visste ju givetvis inte dom om haha det var inte som att det betydde nått men ah jag var en underlig unge)
Jag fick dåligt samvete för att jag råkade göra en färgfläck på dagis, trots att det redan var färgstänk över hela skiten kunde inte jag sova på en hel helg för att jag trodde att jag skulle få skäll när jag kom tillbaka till skolan på måndag. (Vilket jag inte fick.)

4. Ett annat starkt minne är från när jag var nio eller tio år och hittade kondomer i städskrubben haha fyfan vad jag mådde dåligt! Jag tyckte mina föräldrar var såååååå äckliga och jag kunde knappt titta på dem på en hel vecka därefter! Trodde verkligen inte att dom höll på med sånt - någonsin! Föräldrar gör ju inte det ellerhur?
Mamma undrade varför jag var så arg hela den helgen. För det var jag, riktigt jävla förbannad!
Slutade med att jag smög ner en kväll, tog paketet och slängde det ovanför kylen! Haha, festligt.


Där har ni fyra riktigt personliga minnen! Brukar aaaaldrig vara personlig i mina inlägg på den här bloggen. Skriver ju bara att jag tränar och sånt ytligt menmen, nu får ni lite o läsa om mig. Lagom ointressant kanske, skitsamma :)



En orelevant bild på min syster, såhär såg hon ut när hon gick halloween!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0